Už ty současní mají výhodu, že drží stopu a vykazují brzdnou na sněhu a ledu obdobnou, jako když řidič zvládá náročné situace na mokré silnici. Zároveň neničí asfalt, pokud jedou zrovna na silnici bez sněhu, protože jejich uložení v pneumatice je pružné. Nové hroty by měly tuto přednost ještě více podtrhnout. Něco jako sněhová kočka.
To by byla i velká úleva pro přírodu a motoristy, protože by odpadla potřeba solit a sypat silnice ostrým štěrkem, který podle odhadů zkracuje životnost i moderních aut až o polovinu.
Jenže solení a sypání je velký byznys.
Zákon, jenž nereaguje na vývoj, přitom hroty u nás zakazuje. Je ještě z dob, kdy na gumách byly v podstatě hřebíky. Jak ukazují snímky z Bílého pekla, v zařízení 300 km za polárním kruhem, hroty se neustále vyvíjejí.
Navíc jiný tvar mají pneumatiky uprostřed a jiný na kraji. Propočítává se a testuje každý sklon hrany hrotu. Když vůz jede po suchu, hroty se přizpůsobují povrchu a do pneumatiky zajíždějí. Nokian Tyres jsou v zimních gumách jedničky, a tak není divu, že drží tempo a pracují na dalším typu hrotu, který by měl být představen v roce 2019.